commercetools voor derde keer 'Leader' in Gartner's Magic Quadrant for Digital Commerce

commercetools, de uitvinder van headless commerce, is voor de derde keer op rij uitgeroepen tot “Leader” in het Gartner Magic Quadrant voor Digital Commerce. commercetools ontving de hoogste ratings in veel van de "Critical Capabilities” die Gartner heeft geïdentificeerd. Hieronder val onder andere de samenstelbaarheid, die, als gevolg van commercetools' modulaire architectuur, de mogelijkheid biedt om automatisch te schalen, continu te upgraden en microservices in te zetten.

"Meer dan 12 jaar geleden begonnen we met het verbeteren van de manier waarop consumenten digital commerce ervaren. Sinds onze oprichting hebben we een best-in-class portfolio opgebouwd dat de beproevingen van steeds veranderend consumentengedrag, verschillende marktbewegingen en de opkomst van nieuwe kanalen en trends heeft doorstaan. Hierdoor kunnen we bedrijven de mooiste, meest innovatieve ervaringen te bieden," aldus medeoprichter en CEO Dirk Hörig. "De erkenning door Gartner bewijst de impact die onze op MACH gebaseerde technologie heeft op bedrijven. Ondertussen blijven wij de wereld van enterprise commerce software uitdagen en veranderen." 

De erkenning van Gartner komt na van een periode van exponentiële groei voor commercetools. Het bedrijf werd uitgeroepen tot Google Cloud's Industry Solution Partner of the Year, kondigde nieuwe B2B-specifieke verbeteringen aan voor haar samenstelbare commercie-oplossing, tekende nieuwe klanten, waaronder Sephora, Lululemon, Primark, en New Look, en bereikte het unicorn-status in 2021 met het sluiten van $ 140 miljoen in Series C-financiering.