Consumentenveiligheid en gemak centraal bij nieuwe samenwerking Digidentity en Linckr

Digidentity en Linckr zetten de financiële en juridische dienstverlening op z’n kop met de nieuwe consumentenapp ‘Linckr’. Met Linckr bewaren consumenten hun persoonsgegevens veilig in één digitale kluis en beslissen ze zélf welke gegevens ze delen en met wie. Hierdoor worden complexe transacties waarbij je online persoonlijke gegevens moet delen, zoals het kopen van een huis, makkelijker en veiliger voor consumenten.  

Vanuit de overtuiging dat het eenvoudiger moet kunnen om bij verschillende instanties te bewijzen wie je bent, zonder de controle over je persoonlijke gegevens te verliezen, werd het consumentenplatform Linckr ontwikkeld. Op dit platform bewaren consumenten hun persoonsgegevens veilig en makkelijk, zodat ze zelf de baas blijven over hun gegevens en transacties. Vanuit hetzelfde platform kunnen zowel consumenten als organisaties informatie uitwisselen, documenten ondertekenen en online begeleiding krijgen. 

Veilige persoonsidentificatie  

De kern van Linckr is het veilig bewaren en verstrekken van onder andere persoonsgegevens. Digidentity is al jarenlang koploper op het gebied van online identificatie en was voor Linckr daarom een logische partner. Met klanten zoals de (Britse) overheid, verzekeraars en Adobe draagt Digidentity succesvol bij aan een duurzaam en veilig digitaal ecosysteem. De online identiteitsverificatie en elektronische handtekeningen die Digidentity aanbiedt, sluiten naadloos aan bij de behoefte van Linckr. Zo voorziet Linckr in een positieve klantervaring met maximale online veiligheid, waarbij het gebruiksgemak voor de klant centraal staat. 

“Ons doel was om het proces van complexe transacties ongekend makkelijk en behapbaar te maken. Een platform waarbij de consument baas blijft over zijn of haar transacties en gegevens. Met enthousiasme hebben we in Digidentity de juiste partner gevonden om dit voor elkaar te boksen,” aldus Robert Heinen, Managing Partner en Co-founder bij Linckr  

“Linckr en Digidentity geloven beide in het veilig digitaliseren van de maatschappij. Dat maakt deze samenwerking zo geslaagd. Samen stellen we de consument voorop en laten we zien dat digitalisering de wereld makkelijker maakt, zonder de veiligheid uit het oog te verliezen. We zijn trots dat we deze reis samen met Linckr mochten aangaan”, zegt Fred Slikker, Managing Director Digidentity.