Analyseoplossingen voor digitale marketingteams

Op 1 juli 2021 is Willmark van start gegaan. De marketingstartup, opgericht door Derrik Willemsen (38), richt zich op data-analyse voor marketingteams. Hiermee speelt het bedrijf in op de behoefte van organisaties om meer te doen met big data, machine learning en marketing automation. Met haar oplossingen wil het bedrijf de marketingeffectiviteit van haar klanten verhogen.

De startup geeft marketingteams nieuwe inzichten, door het online gedrag van klanten te analyseren. Het bedrijf brengt in kaart hoe gebruiksvriendelijk websites zijn en waar kansen liggen met online adverteren. Organisaties krijgen op deze manier concrete handvatten om hun website en campagnes te verbeteren.

Verhogen van rendement
Willmark biedt ook analyseoplossingen voor zichtbaarheid in zoekmachines en social media. Voor veel organisaties is online adverteren via dit soort platformen een belangrijke bron om potentiële klanten te bereiken. Met data-analyse kan het rendement op advertentie uitgaven vaak aanzienlijk worden verhoogd.

De Arnhemse marketingstartup heeft al een duidelijk profiel van haar toekomstige opdrachtgevers voor ogen: “Middelgrote en grote bedrijven in Gelderland en Utrecht, die al ervaring hebben met het verzamelen van data en klaar zijn om hier commerciële waarde uit te halen,” aldus Derrik Willemsen.

Pionier in digital analytics
Derrik Willemsen is een pionier op het gebied van digital analytics in Nederland. Hij werkte eerder als analist bij het familiebedrijf Pon, importeur van onder andere Volkswagen, Audi en Porsche. Zijn carrière begon bij nieuwsuitgeverij Wegener Media, bekend van onder meer De Gelderlander, Tubantia en Brabants Dagblad.